Med 65 ansatte har Andersen & Mørck behov for en partner som skreddersyr løsninger tilpasset deres behov.
– Sodvin har måttet sette seg inn i fagprogrammene våre og sy løsninger tilpasset våre behov. De kjenner systemene og programvarene våre og forstår hvordan de fungerer sammen, sier Martin Sagen Andersen, CFO i Andersen & Mørck.
Selv om Sodvin har vært med på utviklingene av selskapet i mange år, forventer Andersen at de ligger i forkant og gir gode råd.
– Sodvin er våre IT-rådgivere. Vi forventer at de leverer innovative forslag og tipser oss om nye ting vi bør ta i bruk. Og det gjør de. Vi opplever gjengen som flinke og serviceinnstilte. Det er derfor vi har hatt et samarbeid i såpass mange år.
– Vi har ingen IT-sjef. Vi stoler på Sodvin som rådgivere og leverandør. De leverer alt fra a til å, hardware og software.
For Andersen & Mørck er det avgjørende med oppetid, at ting fungerer.
– Vi har avdelinger som går hele døgnet, hele året. Support hos Sodvin fungerer veldig greit. Hvis det er noe ekstra, får vi personlig oppfølging, når som helst, også lørdag kveld.
Selskapet får alt av IT-drift og infrastruktur fra Sodvin. Det inkluderer "all-inclusive" brukertjenesten SIKKER Bruker, servertjenester i Azure, alt av PC-utstyr og support. I tillegg får de Visma Business, SuperOffice, møteromsløsninger, fiber og telefoni. Det siste innebærer også innkjøp av telefoner og utstyr i tillegg til bedriftsabonnement.
Andersen synes det er en fordel å samarbeide lokalt til tross for at de holder til i rivaliserende byer.
– Sodvin er i Sarpsborg, og vi holder til i Fredrikstad, og vi opplever at det er en fordel å kjøpe tjenester lokalt. Det ønsker vi at andre tenker også, selv om vi også har kunder mange steder i verden.
Andersen & Mørck har mer enn 150 års erfaring med internasjonal transport og fortolling. De sørger for transport og fortolling av alle typer varer, enten de skal flyttes med bil, båt eller fly. De tilbyr også terminal og lager samt skipsklarering.