Med mål om å gjøre lokalsamfunnet synlig gjennom moderne digitale medier har M/P media vært med å satt Heim Kommune på kartet.
M/P Media startet opp i 2017 og består av Jørund Moltubakk og Stig H. Moltubakk Pedersen. Den gang gikk det for det meste i fotografering og video av kulturarrangementer og begivenheter som nasjonaldagen, fotballkamper, revyer og konserter. Alt dette ble lagt ut gratis via deres digitale kanaler. Etter hvert inngikk de et samarbeid med Søvesten som ønsket å bruke de til ulike prosjekter de ikke hadde kapasitet til å dekke. Videre henvendte de seg til Avisa Sør Trøndelag og inngikk et samarbeid, som til slutt ble videoserien «Yrkesliv i gamle dager». Denne serien ble også publisert gratis i deres digitale kanaler.
«Yrkesliv i gamle dager» fikk gode tilbakemeldinger og ga mersmak, og de bestemte seg for å satse på video. For å forbedre produksjonsverdien med dedikert videoutstyr tok de nå på seg flere betalte oppdrag som bryllupsvideoer og bedriftsvideoer.
I 2018 satte de i gang med kortfilmen «OLAV». Filmen handler om hvordan det var å ha demens på 50-tallet i forhold til i dag. Hele prosessen med innspilling og etterarbeid tok 7 måneder. Det var stor interesse rundt filmen, og det ble satt opp ekstraforestillinger i Kulørn. Filmen ble også sendt til fem kortfilmfestivaler i USA, hvor de blant annet vant en pris for beste kortfilm, og ble nominert for beste regi og beste redigering. I år la de ut filmen gratis for alle via deres digitale kanaler.
Etter å ha brukt over ett år på kortfilen begynte de å tenke på sitt neste prosjekt. Det var da podcasten «Stig og Jørund snakker med» ble til. Konseptet går ut på å invitere lokale personligheter til å snakke om aktuelle tema som opptar dem. Hittil har de utgitt 16 episoder, og har i gjennomsnitt 500 unike lyttere per episode. I tillegg er de også produsent og utgiver for tre andre forskjellige lokale podcaster, som samlet har over 27.000 unike nedlastninger. Podcasting er noe de hittil ikke har tjent en eneste krone på, men elsker å gjøre det fordi de vet at de har et stort publikum, og dermed en stor lokalkulturell verdi.
Sommeren 2019 laget de en introduksjonsvideo for nye Heim Kommune. Dette var et stort oppdrag der de over en periode på seks måneder reiste rundt og filmet flott natur og alt de kunne av arrangementer og tilstelninger. De er stolte av resultatet, og har fått utelukkende positive tilbakemeldinger fra de som har sett videoen.
Videre planer omhandler i første omgang å bli mer synlig med podcast, med flere gjester, for å fremheve kulturlivet i Heim og dets mange personligheter. Sodvin har vært så heldig og sponser sesong 3 sin første episode hvor Geir Inge Fiske gjester. Vi anbefaler alle å sjekke ut episoden! Du finner podcasten i alle podcastapper som Apple, Spotify, Google Podcasts osv.