- Strømming & TV
- Kundeservice TV & Strømming
- Ofte stilte spørsmål om TV & Strømming
Ofte stilt spørsmål om Strømming & TV
Bestille og oppkobling
Hvordan bestiller jeg TV?
Fyll ut bestillingsskjema og send inn
Bestill herHva koster et TV-abonnement?
Pris for TV & Strømming 50 poeng er kr. 569,-/mnd. Du kan se TV enten via en dekoder/Telia Box eller via appen Telia Play. Telia Box må bestilles via Sodvin, denne koster kr. 49,-/mnd i leiepris, i tillegg til månedspris på abonnementet. Du kan også leie Apple TV hos oss for kr. 59,-/mnd eller Chromecast til kr. 34,-/mnd. Dersom du i tillegg bestiller internett fra Sodvin får du en pakkepris. Tilleggstjenester som ekstra poeng, premiumpakker og opptak er ikke medregnet i oppgitte priser.
Les mer om våre abonnement her.Hvordan kobler jeg opp min Telia boks?
På Telia sine sider finner du en veiledning på hvordan du kobler opp din Telia Box.
Veiledning for Telia boxKan dere hjelpe med å koble opp min Telia boks?
Dersom du trenger hjelp til oppkobling av din Telia Box vil vi selvfølgelig være behjelpelig med dette. Pris for oppkobling er kr. 990. Ta kontakt med oss i linken under, eller ring oss på 72 45 01 00.
Kontakt ossMå jeg ha Google-konto for at Telia boks skal fungere?
Nei, du må ikke logge inn med Google-konto. Men du vil miste noen funksjoner dersom du ikke gjør det. Du kan velge å hoppe over dette punktet, og eventuelt logge deg inn med Google-konto på et senere tidspunkt. Dersom du har en smarttelefon som ikke er Iphone, har du mest sannsynlig allerede en Google-konto som du bruker for å laste ned apper.
Må jeg ha en Telia Box for å ha et TV-abonnement?
Hvordan kobler jeg opp Apple-TV og laster ned appen Telia Play?
Her finner du en manual på Apple-TV. Dersom du skal opprette en ny Apple-ID, så er det viktig å legge inn fakturaadresse dersom du ikke legger inn bankkort. Dette er et krav ned nedlasning av apper.
Apple-TV ManualKanalvelgeren
Hvordan logger jeg inn på Min Side?
For å logge inn på Min Side må du gå inn linken nedenfor.
Min SideHvordan velger jeg kanaler?
Med Strømming & TV 50 poeng får du et utvalg faste kanaler, i tillegg får du 50 poeng du kan bruke til å velge de kanalene du selv ønsker. Dersom du ikke velger egne kanaler er noen forhåndsvalgte kanaler allerede lagt til. Med TV-poeng velger du fritt blant et stort utvalg TV-kanaler og strømmetjenester. For å endre kanaler går du inn på Min Side, og videre til Velg TV-innhold. Du kan også velge ønsket kanaler direkte på din Telia Box eller Telia Play ved å klikke på 'Velg innhold..' på forsiden i menyen.
Se hvordan du velger innhold i menyen herHvilke kanaler, strømmetjenester og premiumpakker kan jeg velge?
Her finner du en oversikt over kanaler, strømmetjenester og premiumpakker du kan velge. For å bestille ekstrapoeng, premiumpakker eller endre kanaler, gå inn på Min Side.
Innhold du kan velgeHvor finner jeg oversikten over kanallisten?
Her finner du en oversikt over kanallisten.
KanallisteHvordan legger jeg til HBO Max i Telia valgmeny?
Dette kan enkelt gjøres via Min Side hos Telia, direkte på din Telia Box eller på Telia Play.
Min SideHvordan legger jeg til Discovery+ i Telia valgmeny?
Dette kan enkelt gjøres via Min Side hos Telia, direkte på din Telia Box eller på Telia Play.
Min SideHvordan legger jeg til Netflix i valgmenyen, og oppretter bruker?
Dette kan enkelt gjøres via Min Side hos Telia, direkte på din Telia Box eller på Telia Play.
Telia NetflixHvordan aktivierer jeg TV2 Play?
TV 2 Play Basis med reklame er inkludert i ditt abonnement. TV 2 Play Film og Serier får du ved å bruke 20 poeng i kanalvelgeren. Her kan du lese mer om hvordan du aktiverer TV 2 Play, både med og uten reklame.
TV2 PlayKan jeg se Premium kanalene uansett hvor jeg er med Telia Play?
Telia Play
Hva er appen Telia Play?
Appen Telia Play er en app hvor du kan se direkte-TV, filmer og serier. Appen kan lastes ned på App Store eller Google Play. Du kan også benytte nettsiden, www.teliaplay.no. Telia Play er inkludert i ditt TV-abonnement. I underholdningsuniverset Telia Play har Telia samlet all type TV og underholdning som gjør det enkelt for deg å se det du vil, når du vil og ikke minst hvor du vil. Med appen Telia Play kan du starte programmer forfra, finne igjen programmer i arkivene og se TV både på nettbrett og mobil.
Se hvordan her.Hvordan logger inn på appen Telia Play?
For å logge inn på Telia Play må du benytte den samme innloggingen som du bruker på Min Side.
Min SideHvor mange kan benytte appen samtidig?
Innhold
Finnes tekst-TV?
Tekst-TV slik du kjenner det fra før finnes dessverre ikke på Telia dekoderen. Det er derimot en funksjon for teksting av TV for hørselshemmede. For å slå på teksting gjør følgende: 1. Stå på en kanal du ønsker å endre tekstingen på 2. Trykk OK på fjernkontrollen 3. Trykk deg inn på Undertekster 4. Velg ønsket undertekster. Av, Automatisk, norsk (For hørselshemmede) eller norsk.
Hvor bestiller jeg opptaksfunksjon?
Dersom du ønsker opptaksfunksjon på din dekoder kan du ta kontakt med oss, eller bestille dette direkte på Min Side hos Telia. Pris for opptaksfunksjon er kr. 99/mnd. Du betaler kun for én opptaksfunksjon, selv om du har flere dekodere. Opptaksfunksjonen gjør at alt du tar opp, uansett på hvilken enhet, lagres automatisk i skyen. Alle opptakene du gjør i Telia Play på Telia Box finner du igjen i Telia Play på nett-TV, mobil, nettbrett og Apple TV - og omvendt.
Logg inn på Min SideHvordan laster jeg ned apper på min Telia Box
I videoen nedenfor ser du hvordan du laster ned apper på din Telia Box. Vær oppmerksom på at du må være logget inn med en Google-konto for å laste ned apper.
Se videoHvordan caster jeg med min Telia Box
I videoen nedenfor ser du hvordan du kan caste fra din Telia Box.
Se videoHvordan leier jeg filmer?
Her finner du en veiledning på hvordan du leier film på din Telia Box og Telia Play.
Se videoHvordan lager jeg min egen favorittliste?
For å lage din egen favorittliste gjør du følgende: Trykk OK på fjernkontrollen når du ser på en TV-kanal Velg Innstillinger. Velg Tilpass kanallisten. Trykk OK per kanal du ønsker å fjerne/legge til. Det er nå kun de kanalene som du har valgt som vil ligge under guide på fjernkontrollen og hjem i menyen.
Flytte/Oppsigelse
Hvor lang bindingstid- og oppsigelsestid har jeg?
Alle våre avtaler har 12 måneder bindingstid. Ved oppsigelse i bindingstiden vil bruddgebyr påløpe. Oppsigelsestiden er inneværende måned + neste måned.
Les mer om standardavtale TV/underholdningstjenesteHva gjør jeg med min Telia Box dersom jeg sier opp mitt TV-abonnement?
Dersom du sier opp ditt TV-abonnement må Telia Box leveres inn etter at oppsigelsestiden er utløpt. Dersom Telia Box ikke leveres inn vil et gebyr påløpe. Dekoder kan leveres eller sendes til vårt kontor. Adresse: Sodvin AS Trondheimsveien 7C, 7200 Kyrksæterøra. Det er også mulig å levere inn utstyr på Power på Fillan.
Kan jeg ta min med Telia Box ved flytting?
Hvordan avlutter jeg mitt abonnement?
Kontakt oss på mail eller fyll ut skjema i linken under
Kontakt ossFaktura
Når får jeg faktura på mitt TV-abonnement?
Hvordan mottar jeg faktura?
Hvordan oppretter jeg avtalegiro
Hvordan oppretter jeg Efaktura?
Du oppretter eFaktura i din nettbank eller i Vipps. I din nettbank må du godkjenne at du ønsker eFaktura til alle bedrifter som tilbyr eFaktura. Dette ligger som regel under eFaktura og Alltid eFaktura eller Automatisk eFaktura. Ved spørsmål om dette, ta kontakt med din bank. I Vipps kan du godkjenne at du ønsker Efaktura under Profil og Regninger og eFaktura. Når du har godkjent at du ønsker eFaktura i nettbank eller i Vipps vil faktura automatisk gå over til eFaktura fra neste fakturering.
Support
Jeg opplever problemer med min Telia box, hva gjør jeg?
Hvilke problemer opplever du? Problemer med direkteTV. Mangler lyd på enkelte kanaler eller lyden faller ut sporadisk. Ser bare innhold fra Google Play Movies. Oppdateringer til Telia Box. Mangler enkelte kanaler. Alle kanaler er sorte. Slik slår du på undertekster. Problemer med fjernkontroll om du følger denne lenken. Alt dette finner du svar på ved å følge denne linken som går direkte til Telia sine sider. Dersom du ikke finner svar på ditt problem i denne veiviseren, ta kontakt med oss på mail, eller ring oss på 72 45 01 00
Finn feilen herJeg opplever problemer med nett-TV og Telia Play. Hva gjør jeg?
Hvilke problemer opplever du? Får feilmelding. Mangler kanaler. Problemer med innlogging. Hakking, skurring og dårlig lyd. Problemer med filmleie. Problemer med opptak. Alt dette finner du svar på ved å følge linken som går direkte til Telia sine sider eller ring oss på 72 45 01 00.
Finn feilen her